Drukke baan en een gezonde leefstijl kan dat? 5 tips!

Drukke baan en een gezonde leefstijl kan dat? 5 tips!

Het is 7 uur in de ochtend, daar zit ik dan in de trein, een ritje van 2 uur op weg naar de klant. Genietend van de zonsopgang en mijn groene zelfgemaakte ontbijtshake met top macro’s!

b4142eadb4e46982696e5a9f0d05e872.jpgEen drukke volle agenda welke hoort bij je drukke baan en/of je drukke privé leven is vaak een reden (of een excuus..) om die gezonde leefstijl en dat sporten op de stoep te laten staan. Maar hé krijg je juist niet meer energie en ben je niet meer tevreden over jezelf wanneer je het gewoon wel doet? Het kan namelijk!

Tip #1 Leg de lat niet te hoog

We ‘moeten’ 4x sporten en we ‘moeten’ al die fancy maaltijden maken met gezonde (nergens verkrijgbare) ingrediënten.

Uhm nee dat moet dus niet! Sport het aantal keer wat voor jou, met een beetje inzet, haalbaar is. Op die manier kan je het doen en stel je jezelf niet teleur.

En dat eten.. dat hoeft niet zo moeilijk. Een soepje of wokgerecht met lekker veel groente is zo in elkaar gedraaid en nog gezond ook! Ik gebruik graag de 5 or less gerechten van Chicks love food ♡

Tip #2 Doe dingen die je leuk vind

Duh, natuurlijk doe je dingen die je leuk vind en niet omdat het moet, toch?

Om iets vol te houden werkt het het beste als je het echt wilt en leuk vind. Probeer verschillende dingen uit en kies wat bij je past.

Tip #3 Plannen plannen plannen

Het fijne aan een vol geplande agenda is dat je redelijk weet waar je aan toe bent. Dit betekend dat je ook je maaltijden redelijk kan inplannen. Dit helpt, op deze manier hou je overzicht en kom je minder in de verleiding voor de ‘foute’ keuzes.uyoucan

Ook je sporten inplannen helpt. Zet het dikgedrukt in je agenda en hang er voor jezelf waarde aan. Voor mij zijn mijn sportmomenten belangrijk voor ontspanning, een moment voor mijzelf. Ik behandel deze momenten net als een afspraak met een goede vriendin. Ik ben tenslotte best wel vriendjes met mijzelf 😉

Tip #4 Delen van je doelen

Laat de mensen om je heen weten wat je doet. Leg uit waarom het voor jou belangrijk is en wat jou motiveert.

Verwacht niet dat iedereen het begrijpt. Waarschijnlijk krijg je wel wat opmerkingen waardoor je misschien wel gaat twijfelen. Verdedig je niet, haal je schouders op en bedenk dat je het voor jezelf doet.

Ook zullen er mensen zijn die je helpen en je motiveren en misschien wel geïnspireerd worden door dat wat jij doet! Daar word je sterk van!

Tip #5 Geniet!

De laatste maar misschien wel de belangrijkste! Geniet van alles wat lukt. Heb je een dag volgens plan gegeten? Geniet! Heb je goed gesport? Geniet! Zie je resultaten die je wilt zien? Geniet!

imagesBen je afgeweken van je plan en drink je nu dat wijntje wat niet gepland stond? Geniet! (morgen ga je gewoon weer verder).

Straf jezelf niet voor wat niet lukt maar geniet van dat wat lukt!
Balance is key ♧

 

Hopelijk heb je wat aan deze tips! Vragen? Stel ze gerust!

Tot de volgende keer!
Liefs, Marjolein

Eén gedachte over “Drukke baan en een gezonde leefstijl kan dat? 5 tips!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *