Tips: Healthy snacks op feestjes

Tips: Healthy snacks op feestjes

Je hebt een fitte levensstijl op de rit gekregen week in week uit houd je dit vol, super trots op jezelf dat dit lukt! Maar dan.. die verjaardag. Wat ga je je gasten voorzetten, wat trakteer je op je werk / school? Je wil je liever niet in 1 dag helemaal vol proppen met ongezonde taart. Je bent niet de enige die met dit ‘probleem’ loopt! Hieronder een aantal opties voor gezonde snacks die je zonder schuldgevoel of opmerkingen van gasten op tafel kan zetten.

Fruit gedoopt in chocolade

Vaak zie je dit met aardbeien gebeuren, maar het kan zeker ook met andere soorten fruit. Denk aan druiven, meloen, appel en banaan.
Voor welke chocolade kies je dan? Hoe hoger het cacao gehalte hoe minder koolhydraten er in zitten, dat kan helpen om de keuze te maken. Smelt de chocolade even in een schaaltje in kokend water, dip je fruit er in en zet het daarna ongeveer 30 minuten in de koelkast.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een mini chocoladefondue neer te zetten!

Spiesjes van verschillende soorten meloen

Verschillende soorten meloen hebben al verschillende soorten kleuren, wanneer je dit in bolletjes of blokjes aan een spiesje rijgt geeft dit een leuk kleurrijk geheel. Eventueel kan je het afwisselen met blaadjes munt en/of bolletjes mozzarella. Makkelijk te maken en heerlijk fris.

Noten, popcorn en (Groente) chips

Schaaltjes met noten doen het altijd goed. Kies bijvoorbeeld voor ongezouten noten of een mix met gezouten noten. Popcorn is ook een veilige snack en tegenwoordig in vele leuke smaken te krijgen!
Ook chips kan je prima neerzetten, kies bijvoorbeeld de oven gebakken chips of groentechips uit de supermarkt. Die laatste kan je ook goed zelf maken door groente in dunne plakjes te snijden, te besprenkelen met zout en/of olie en ze even in de oven krokant te bakken.

Gevulde eieren

Eieren kan je vullen met van alles! Kook de eieren hard (ongeveer 10 – 12 minuten), laat ze goed schrikken en pel ze voorzichtig. Tip: om het eigeel in het midden te krijgen kan je het ei voor het koken even schudden, dan heb je meer kans. Snij het ei doormidden en lepel het eigeel er uit. Dit eigeel kan je eventueel gebruiken om een vulling van te maken met mayonaise en kruiden.
Je kan de eieren ook vullen met een tonijnsalade of een lekkere (zelfgemaakte) roomkaas.

Mini pizza’s van groenten

Wat de gemiddelde pizza zo ‘slecht’ maakt zijn vaak de bodems. Tegenwoordig heb je natuurlijk al kant en klare bodems die je hier prima voor kan gebruiken. Maar je kan natuurlijk ook een aubergine of een courgette in plakken snijden, beleggen zoals een je een normale pizza belegt en even kort in de oven schuiven, tadaaa.. een heerlijk warme snack om uit te delen. Wedden dat men smult?

Toastjes van komkommer

Als laatste een simpele vervangen voor de toastjes. Gewoon de simpele huis tuin en keuken komkommer. Snijd hem in plakjes en beleg ze bijvoorbeeld met brie, roomkaas, tonijnsalade of iets anders wat je ook op een normaal toastje smeert.

Meer tips?
Stuur een berichtje of volg mij op instagram via @marjolein_pbpcoach

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *